söndag 12 juli 2009

Vissa vaknar till fågelsång Del:2


O vissa vaknar till Billarm.......Vårat billarm :-(
07.20 far maken upp med ett brak och hinner då se hur någon är inne i lilla bilen o sliter!
Men såklart borta med vinden när han hinner ut, snällt att han stängde dörren efter sej ju!!!
Summan av detta för buse: en front till bilstereo, helt värdelöst på marknaden och 15 kronor från askkoppen (kundvagnspeng)
Summa för oss: Självrisk för ny sidoruta-ny bilstereo-o ja de femton kronorna då!
Jag blir så J-LA arg!!!! ursäkta franskan där.
Så denna morgon har då maken o jag dammsugit glas i hela bilen, såg kanske kanske lite roligt ut med förlängningssladd från balkongen, men det gick ju bra att göra så.
Sen pyssla om hålet där rutan satt, en av mina handleväskor fick gå för jag vägrar att köra runt med Ica påse i rutan haha. Förhoppningsvis är det bara till imorgon.
Ja stackars lilla Saab, inte kul att flytta till stan för den. Här är bilens lilla lista sen 1/4-08

1: 0804  påbackad här utanför = Helt ny vänsterskärm

2: 0804 Samma dag lyckades maken trycka in en stege i bilen så framrutan sprack, inget stenskott utan stegskott :-)

3: 0901 Inbrottsförsök = Trasig passagerardörr och låset paj

4: 0904 Påbackad igen och vä framskärm igen!

5: 090712 Inbrott åter då

Sen har vi faktiskt bilen i garaget ca 90 % av tiden. Nää jag tror lilla Saaben längtar tillbaka till lilla huset faktiskt.
Jaha annars har vi faktiskt varit på en liten liten loppis oxå och där hittade jag iallafall två zink krukor för 10 kronor.
Nu ska jag skura badrum, känner för att slamra lite här!!!!
Kram kram

3 kommentarer:

  1. Hej vännen!
    Ja, det är rent ut sagt förjäv****...Att ingenting kan få vara...finns det inget att ta, ja då ska det förstöras!
    Det blir ju kostsamt oxå...pengar som så väl kan läggas på roligare saker!

    Slamra på du gumman! Slå av dig lite ilska!

    Varma kramen!

    SvaraRadera
  2. Åhhh, men Lotta då:-( Attan så förbenat trist och en massa merjobb.Stackars lilla bilen och er också. Grrr, arg är det minsta man blir över sådana här tilltag. Kommer så väl ihåg för sisådär 20 år sedan, då jag står i fönstret och ser våran nya bil åka iväg. Polisen fick jag tag på direkt men de hann ju inte få tag på tjuvarna. Så hittades då bilen vid en sjö två dagar senare, totalt förstörd. Hela bakpartiet hade de skurit av med en skärbrännare. Så var det med den semestern.vi skulle åka iväg den morgonen. Typiskt enda natten då bilen inte stod i garaget. Tjuvarna fick de tag på men vad blev straffet??
    Oj, nu blev det en roman från mig:-) Jag som aldrig brukar skriva så mycket att folk inte orkar läsa igenom;-)
    Kram/Eva

    SvaraRadera
  3. Maken till otur på samma dag har jag aldrig hört!!! Stackare, fy vad trist!

    Kram Linda

    SvaraRadera