lördag 11 juli 2009

Mulen Lördag!




Ja vad gör man en mulen liten Lördag då?
Blev sugen på en sväng till Ikea. Inte ofta man är där fast det är så nära ( 9km :-)) Nu bestämde jag plötsligt att vi nog måste ha nya kuddar här.
Sagt o gjort o iväg kom jag. Tänk vad mycket krafs man plötsligt är i behov av när man kommer dit haha.
Hittade så fina flaskor som nu står i parad i kylen med bubbelvatten i. Tjusigare att servera ut än plastflaskorna man köper till bubbelmaskinen. Sen får man ju se hur länge man orkar hålla på att fylla över ;-)
Annars har dagen liksom bara flutit på. Tvättstuga tillsammans med Andreas och sen kom jag ihåg att jag hade massor av äggvitor sedan Carbonara middagen i förrgår. Maränger kan man ju göra då!
Varför lägger jag mej inte bara i soffan o läser lilla boken för? Jag blir tokig på mej själv haha.
Nu tassar söner iväg är åt olika håll och lämnar då mej o maken åt sitt öde. Maken har köpt nån ny datapryl så han är uppslukad av denna.
Boken då va?
Trevlig kväll alla

4 kommentarer:

  1. Men du vilka fina flaskor du har köpt dig. Visst, ser det finare ut med sådana flaskor.
    Så ni är lämnade åt ert öde nu. Vad kan maken ha köpt för pryl må tro?
    Här är det klart med listerna nu:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. hej å hååå.. igen.

    Japp, jag vann den kampen nu. Å himla mysigt vare me.
    Gu, så fint å hälla på såna finflaskor istället för dessa fula plastflaskor..sånt kan barnen ha me på sina utflykter, fram me flaskorna å bjussa på bubbelvatten vettja.
    Smarrigt me maränger me.. ser gott ut.
    Japp, jag tycker visst du ska greppa boken nu.. sluta härja runt å jobba på.. slappa nu!
    Kram igen på dej..för sjuttioelfte gången idag..hehe. Helan.

    SvaraRadera
  3. Jaså, ni grillar! Här finns det inte en chans att grilla...nu har det regnat nonstop i 4 dagar! Nu börjar det likna skit!! Vet du, killarn fixar ju bilen & förut höll jag på att få slag när jag kom ut!! Dom har ställt upp partytältet ÖVER bilen, jaja, alla sätt är ju bra, haha...

    Vilka fina flaskor du köpt...& på Ikea!? Attans mycket fina prylar dom har där då! Får nog ta mig en tur dit...om dom lyckas få ihop bilen!
    Å maränger...sonens flickvän bjöd på marängtårta idag...hon fyllde hela 18 år! Ja den ungdomen 'ler'

    Ha det fint vännen! Varma kramen!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det går bra på er tripp idag:-)
    Kram kram

    SvaraRadera