torsdag 9 juli 2009

Semestervecka 1


Ja vad har jag då gjort dessa första dagar?
I tisdags var jag för första gången någonsin på KuliJuli :-) De firade 40 år Jubileum så lite sent på det var väl jag haha.
Lilla grannen undrade om vi två inte skulle trava dit. Jag har under massor med år efter avslutat skift vid 21.30 mött detta lämmeltåg av folk bärandes på div. stolar, picknick-korgar mm mm på väg hem. Har aldrig tänkt att man kanske skulle titta dit en gång.
KuliJuli är underhållning med sång-musik-komik och annat och väldigt väldigt mycket folk :-)
Jag o lilla grannen fick minsann en plätt att sitta på, ja vi såg ju inget men vi hörde ( jaja om vi ställde oss upp och knölade in oss bland folkmassan så kunde vi se liiite :-))
Men väldigt trevligt och man träffade på mängder med folk man plötsligt inte sett på länge. 
Så vi satt där och smuttade på Rose`vin och babblade och njöt. En mysig kväll med andra ord.
Hemåt sen mitt i lämmeltåget haha.
Nu jobbar maken bara några dagar till och sen kanske den riktiga semesterkänslan infinner sej tror jag.
Idag har jag tvättstugan.........hmhm
Kram

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysig kväll! Vin & goda vänner...kan det bli bättre!? Ja, det skulle vara vädret då!!

    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Mig igen!
    Va!!! är det sant!?? Här står det som spön i backen och har gjort i flera dagar! Men vad skönt för er!
    Då kanske finvädret kommer hit oxå!

    Ha det gott! Kramis

    SvaraRadera
  3. Hmmm...KuliJuli var jag på en gång för länge sedan när jag inte ens bodde här...en ung Henke Larsson med rastaflätor var gäst. Underligt vad man INTE gör i sin hemstad. Jag borde exempelvis se Eva Rydberg någon gång ;-)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Heeij gooa Lotta.. så härligt ni verkat ha det.. å sitta å smutta på vin å bara mysa, härligt.
    Joodå, det är såå kul å få träffa alla våra valpar igen, de är ju såå gooa, å snart 1 år är de, guu, vad de gått fort.
    Lowiz känner igen alla sina valpar, tror att mammorna alltid gör de.. de verkar då så, för de behandlar sina valpar på helt annat sätt än andra hundar oavsett ålder.
    Hon är såå himla duktig Lowiz, för hon t om plåstrar om Lilly då hon gjort illa sig, tvättar såret nu då hon fick ett bett av syrran, å ligger intill henne å goosar, hon är verkligen såå himla omvårdande denna mamma Lowiz.

    Hoppas vi får till en träff till me alla valpar snart.. skulle vara skoj.. vi är såå nöjda me vår blandning, Lowiz å Frodo, å hur valparna blivit, å sen alla familjerna är ju kanon.. det är skoj.

    Hur är de me dej då vännen? Myser du å bara mår gott kan jag tro. Har de flyttat oljudet från sovrumsfönstret än? eller är de pippi-kvitter nu på mornarna?

    Önskar dej en fin Fredag å en härlig helg..kram Helén.

    SvaraRadera