fredag 10 juli 2009

Fredag o Alla har semester här!



Jaha då har då även maken semester nu äntligen. Idag tog jag tag i "våningen" och städade av denna. Så slipper vi det på en stund hoppas man :-)
Cyklade även denna dag en sväng till torget här utanför. Tänk va! Varje dag året om så har vi då förmånen att få handla våra frukter o grönsaker till en helt annan peng en i affären. Sen bara känslan av att strosa där är mysig. Idag var det bara jordgubbar på listan.
Helgen hägrar och jag ska släpa med mej maken på lite Loppis tänkte jag, han vet inte det riktigt ännu!
Nu sitter jag här lite rädd o ängslig ( Eva får inte fnissa nu :-)) Jag har just kletat in toning i utväxten trallala. Har aldrig någonsin gjort detta själv o hemma. Men ränna till frissan var tredje vecka har jag inte riktigt lust med längre. Men tänk om det blir orange-grönt ja vad vet jag. Det är kanske jag som imorgon hänger på låset hos frissan :-)
Det är Nio minuter kvar till jag får min dom!!!!
Ja det kan då inte bli värre eller??
Ett lite nervöst hej från mej :-)

Ps Bilder på "mitt" torg att beskåda

6 kommentarer:

  1. Ja, torget är superfint!
    Och hur gick det nu med håret?? Sitter det kvar ;-) ?
    //Lotta

    SvaraRadera
  2. Hihi...undrar hur de blev med håret...=))
    Här färgas de oxå på hemmaplan...o klipps med för den delen...
    De e ju så himla DYYYRT o gå till frissan nu för tiden...
    Näää dom pengarna lägger jag hellre på nåt roligare...typ LOPPIS?!....hihi.
    Ha en fin fredagskväll...o semester
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  3. Jädrans vilket mysigt torg! Tänk om vi hade ett frukt o grönsakstorg...här säljs det bara en massa kläder, hmm... Skulle gärna gå på 'ditt' torg o strosa runt 'ler'
    Jag tror säkert det blir bra med färgningen...annars ska du ju på loppis...du kan ju 'loppa' en gammal hatt kanske, hihi...

    Ha en toppenhelg gumman! Kram Anki

    SvaraRadera
  4. heij Lotta.. härligt å bara få njuta.. Ikea är ju itne fy skam de heller.. här åks de bara upp dit OM det är riktigt nödvändigt.. å de är INTE ofta de handlas nåt här.. aldrig om guuben fick bestämma allt..hehehehe.Needå, skojja bara.

    Hammocken lär jag nog alltid bara få tråna efter, den hinns alltid tas av nån annan.. nu ligger fia i den å pluggar till kortet.. å de får hon såklart gärna göra, för då görs de ju verkligen..utan tv å datorn bredvid.

    Jordgubbar..mmmmm.. smarrigt.. här har käkats massor av de me.. å fias tårta blev en riktig sommartårta me guubar på..gott.

    Ha de så bra nu vännen. å trevlig Ikea tripp..kram på dej.. Helén.

    SvaraRadera
  5. Japp, nu knuffade jag damen från hammocken, hon fick åka på affärn å handla, så jag har hunnit sova i min härliga hammock ganska länge..
    sen fick hon gunga mej lite.. bra va.. jag sov sååå gott.

    Nee, men iof, jag e ingen storshoppare själv.. vi handlar som mest bara då det riktigt krisar me nåt.. man får ju ingen glädje av sakerna om man bara ska shoppa å shoppa, å pynterier är jag ju inte speciellt mycket för.. har sållat bort såå mycket, de var mest bara ivägen då man skulle städa..hehehe.

    Nepp, nu ska jag kasta mej ut en stund till.. kanske man ska fixa sig nån mat snart..kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  6. Gulliga du!
    Vad bra att du slapp hatten, hihi...här behöver vi hatt vet du...sån där regnhatt som fiskegubbarna har, haha...f*n vad det regnar...idag igen!!
    Tackar för alla tummar!

    Kramelikram!

    SvaraRadera