tisdag 28 juli 2009

Är jag på Kalymnos?



Kalymnos är vår sago ö, bara så ni vet :-) Denna ö har då lilla mamma o hennes man varit på, ja jag tror 45 ggr sedan 1985. Jag står mej slätt med ca 10 ggr där.
En ljuvlig liten Ö utanför Kos. Många vänner har vi numera där och även har jag en "syster" Hej hej Cattis :-) Henne saknar jag hela tiden tror jag. Hon bor där med sin man och tre underbara killar, som då är i ålder med mina.
Idag var jag o maken i Mölle! Vi strosade i hamnen o tittade på segelbåtar ( jaja, ett jäkla tjat om det efter hans segelsemester haha)
Vad hittar jag? Struntade plötsligt i alla smäckra segelbåter med fot hit o fot dit. Jag var plötsligt på Kalymnos :-)

Ps: Eva!! Loppisen var inget att ha :-) Du missade bara mitt sällskap hihi

6 kommentarer:

  1. Hej syrran!!!! Saknar dej med, du vet det!!!
    Snart sitter vi i köket och skvallrar hoppas jag....KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Jaaaaaa :-) I ditt fina nya kök :-) På din fina ö!!!

    SvaraRadera
  3. hahaha.. ta sverige nästa gång.. johoodu.
    De där fickorna ja, de finns lite här å var.. de ploppar visst upp fast man inte vill det, men vad gör man, matglad som man är.
    men som sagt.. man står stadigt på jorden, inget benrangel som svajar me vinden inte..hehehe.

    Hoppas er tripp var bra idag, å att du fick visat er suuuuuperfina omgivning. Jodå, jag vet ju vart de bor, har ju varit där, åsså har jag ju 2 av mina kära systrar där i närheten så.. har en gång i tiden även bott därikring då jag var liten.

    Ha de så bra ikväll å må gott..kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  4. Hej Lotta!
    Mölle är fantastiskt fint! Jag tycker det känns precis som om man är utomlands när man är där...det är liksom inte svenskt på något vis.
    Nu ska jag läsa ikapp i din trevliga blogg!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  5. Så nu äntligen får man sitta ner en liten stund. Tusen tack och kramar från oss. Åhh, vi hade ju så himla roligt:-) Fniss, vi pratade nog för mycket och glömde att ta kort. Tror du inte det?? Hehe, vad har jag glömt för lapp tro? Kan riktigt känna den goda smaken av maten vi åt.. Är du iväg ikväll tro? får ta tåget ner till dig om ett tag så kan vi babbla vidare eller hur?:-D Hälsa nu dina goa gossar från oss. T hälsar till L också. Han tycker att L var en hejare på grillen;-) Haha!!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  6. Ja, men du synd att jag missade ditt sällskap;-)
    Synd att lillflick inte mådde bra:-(
    Kram

    SvaraRadera