tisdag 21 juli 2009

En ny liten människa



Har det fötts i släkten :-) Mammas makes barnbarn har fått en liten flickbäbis. Ska vi kalla morfar för gammelfarfar nu? Låter inte det urgammalt? 
Så idag spatserade jag o lilla mamma till staden och botaniserade vilt i alla babyaffärer. Hjälp!!! säger jag bara:
Här pratar vi om en trebarns mamma som fött pojkar på löpande band som plötsligt får frossa i rosa-spetsar o gullgull haha.
Stackars mina söner den dagen ( må det dröja ) de får barn. Det finns ju hur mycket som helst och i min värld jättebilligt. Ja ja jag jämför ju nu med jeans tex och till en 18 tex :-)
Många babykläder får man för priset av ett par Anton jeans.
En liten sötsak kan jag visa här, som ska stoppas i lilla kuvertet upp till Gnestad.
Kram kram

Ps! Tänk en stycken son vill umgås med lilla mamma ikväll :-) Vi ska ut o äta Tapas

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt med en liten tjej! När 'min' äldsta fick sitt första barn i dec frossade vi i gullgull & spetsar ska du veta...man vill ju ha allt! Guuuud så mycket det finns & som du säger, billigt! Nu är barnbarnet Kim 7 mån o det är sååå kul att klä upp henne 'ler'

    Vad mysigt ni ska ha du o sonen! Jag är oxå ensam hemma, resten av "fam adams" drog på husvagnssemester till västkusten igår! Det första dom fick göra var att uppsöka djursjukhuset i Skara med en av hundarna...tjena, det var dom semesterpengarna det!
    Jaja, glad är jag att jag inte är med där, hmm...4 vuxna (ungarna), 2 stooora Grand Danois & en något mindre husvagn, hihi! Men dom får säkert kul!

    Tarskade iväg glad i hågen med en hink o skulle plocka hallon förut...gissa om himlen öppnade sig när jag kom en bit!? Det var bara o vända o gå tillbaka...aja, bättre lycka nästa gång!

    Ha det fint nu ikväll! Goaste kramen!

    SvaraRadera
  2. I'm baack!
    Pst, glömde ju...vet du, jag blev så sugen när jag såg din goda tacogratäng! Så idag har jag gjort en till mig själv...gissa om jag får äta tills jag........haha!
    För det går ju inte att göra måttliga mängder, jag tror visst fortf att jag ska mata hela kvarteret, hihi...

    Kramen igen!

    SvaraRadera
  3. Men du vad sött och näpet ni har köpt:-) Mm, visst får man mycket småkläder för vad ett par byxor kostar. Här har en annan varit iväg två dagar i sträck. Idag var det stora dottern och Felicias tur. Så nu har man fått köpt en uppsättning med kläder till denna tonåring. Blev både jacka, tajta jeans och gud vet allt.
    Hehe, här snackas det verkligen tajta jeans alltså. Smal som en sticka är hon i dessa jeans. Så nu ikväll har både lillpojken och storpojken med fästmö varit här. Så vi har myst och ätit gott på altanen.
    Åhh, ha nu så mysigt med din gosse ikväll.
    Nu är det inte många dagar innan vi kommer:-)
    Kraaam

    SvaraRadera