tisdag 7 juli 2009

Det där med att bo i stan :-)



Står på balkongen och ser plötsligt en liten flagga som viftar i gathörnet. Vad står det tänker då jag?
REA står det haha. Har en ljuvlig blomsteraffär precis utanför porten och de har även lite annat mys att sälja.
Greppar plånboken o far ner för trappan såklart :-)
"Min" väska som jag gått i nypt i de senaste veckorna finns nu att köpa för väldigt väldigt bra peng. Även en liten ja vad ska man annat än kalla det, säck! Att stoppa viktigheter i slank med.
Så glad för min lilla väska är jag :-)

8 kommentarer:

  1. Heij lilla Lotta.. såå fint du fyndat.. farligt å bo så nära inpå all rea å affärer som bara lockar å drar i köp-ådrorna på en.

    Hoppas du har det bra under din lediga tid nu.. visst har väl semestern börjat..
    just de ja..du skulle få vara själv en vecka, så vare juh.. skööönt.. njut bara å må gott vännen.

    Jodu, krille har sovit bort många timmar i helgen..han har laddat för å kunna få nåt gjort i veckan. Men det är bra.. nu är han å hjälper brorsan min å skrapa huset.
    Önskar dej en härlig da..trist väder bara.. ska fortsätta tvätta mina fönster..kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  2. Haha, det såg du minsann!!
    Livsfarligt att bo så nära...här är det låååångt, som tur är, hihi...
    Jodu, jag har allt varit lite tråkig, men jag har haft fullt upp med att hänga med hos er andra! Det är så kul att följa er! & tack söta, vad du är gullig!

    Vet du nu gluttar faktiskt solen fram hos mig, skönt!
    Det behövs efter allt regnande!

    Största kramen till Dig!

    SvaraRadera
  3. Nu är lilla jag hemma igen. Jisses, vad vi har haft fullt upp idag. Men nu är allt tömt hos pappa. Städningen färdigt och allt. Jag frågade en ur personalen om de ville ha lite tavlor efter pappa. Jisses, vad glada de blev. Så nu hänger c:a 20 tavlor och pryder i trapp uppgången.. Ett så fint minne de fick efter pappa som de sa. Både tårar och skratt blev det med dessa goa tjejer.
    Så nu är man totalt slut här.
    Du den väskan vill jag ju ha:-) Gud vad fin den är alltså.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med saker man är riktigt nöjd med. :-) Hoppas väskan är använd väl.

    Kram Benita

    SvaraRadera
  5. Halloj där...=))
    Vilken fin väska du har fyndat...
    Mmmm rea i blomsteraffären, KAN man ju bara inte missa...=))
    Jag blev så besviken...för VÅR lokala blomsteraffär brukar sälja ut allt för halva priset innan de stänger för semestern...
    Men i år visade de sej att DE INTE SKA HA SEMESTERSTÄNGT..=(((
    Så jag blev snuvad på den rean...
    Ha de gott...o njuut av lite EGEN tid...hihi.
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  6. Yes, det var verkligen supermysigt. Jag och syster var där idag igen :-) Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej Lotta!
    Kikar in hos dig och blir glatt överraskad! Du har en jättefin och jättmysig blogg som jag gärna besöker igen! Och , som sagt, lite avundsjuk på din utsikt är jag :-)
    Kanske har vi mötts där i backen någon gång? Jag tar den vägen nästan varje dag, fast nedåt!
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  8. Så praktiskt att bo så nära butiken! Fina grejor har du fyndat också på rea! Ja visst finns det fördelar att bo så centralt i stan! Här går jag bara och väntar på semestern, två dagar kvar att jobba. Härligt ska det bli!
    Kram Anki

    SvaraRadera