fredag 1 maj 2009

Välkommen Maj :-)



Nu kommer sommaren med stormsteg här i skåneland. Värmerekord efter värmerekord här hos oss. Igår var det 24 grader.
Ledig dag igår bestod av städ och plantering. Från lilla huset till hit är det totalomvänt det där. Jag menar, städning i dubbelt så stort boende och plantering från trädgård till balkong :-)
Så det där med vårplantering tog kanske 10 min.
Sen drog jag med maken på storhandling hm. Det gör man inte ostraffat! Hur lång tid som helst och dubbelt så dyrt blir det alltid, men jag slapp o packa ner allt, o ja jag slapp o bära upp allt med.
En Grill stod på listan oxå, nu när vi vågat oss på att grilla här nere så står inte maken uuuuut med den lilla fjutten. Ja ja :-)
En lugn Valborg blev det här, och nu väntar vi bara att få höra nån blåsorkester komma utanför fönstret, för det gör det väl i stan eller? ;-)
Bilder på plantagen och även på min fantastiska utsikt från balkongen tänkte jag.
Kram på er

2 kommentarer:

  1. Vad fin du visar.Gulligt med vita pellisar,det gillar jag.Ha en mysig och skön 1 maj kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Åhh, vilka fina bilder. Vita pelargoner gillar jag skarpt. Ha, vad jag sydde gardiner hela dagen igår. Hmm, gjorde den ena gardinen helt fel.. Så jag fick sprätta upp totalt allt och börja från ruta ett.. Så roligt så:-)
    Kram

    SvaraRadera