måndag 25 maj 2009

Lilla Backen!

Jag tjatar ju en del om att jag ska upp för lilla backen till jobbet. Vill ni hänga med en sväng?







Vi börjar i porten och som en bonus kommer maken med på bild. Privat dörrvakt haha


Ut genom Porten och över gatan möts man av denna pampiga villa! (Numera studentkårens)

Ja ni ser :-) Liten Scen och överdåd av blommor
Så Lilla backen då. Den leder vidare....
Mot blommor blommor
O lite mera blommor :-)

En liten bäck med ljuvliga ankungar i just nu
Vänder man sej om när man är uppe så ser ni Vita villan skymta
Vänder man sej åt andra hållet dit näsan pekar, ja vad skymtar där??? Sjukhuset!!

Se där! Ingen lång promenad, allt som allt tar det mej ca 4-5 min att kliva upp för backen till jobbet. Men förunderliga vackra minuter :-)


4 kommentarer:

  1. Heeij.. så härligt och vacker väg du har till jobbet.. förstår att den vägen underbar å färdas efter, helst denna årstiden.
    De verkar ju vara en underbar park där me...
    många fina platser å njuta på.
    Åsså fick lilla guuben vara me på ett hörn.. du lyckades fånga honom..hihi.

    Kram på dej.. ha en fin eftermiddag. Helén.

    SvaraRadera
  2. Så du fick med lilla L på bild idag:-)
    Du kom la inte försent idag va? Ser att du har fått till lite text mellan bilderna.. Jag var precis iväg när ditt sms pep:-) "Tada"!
    Men du så vackert att gå den vägen varje dag.
    Rena havet med blommor..
    Kram

    SvaraRadera
  3. Så nu var jag hemma igen:-) Jihaaa, den lampan fanns kvar. Så till helgen ska den hämtas:-) Fick allt köpt lite till där idag. två plädar som kostade 400:- styck. Så avdrag på 70% blev det inte mycket att betala:-)
    Så har jag levererat tårtan till gossen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men oj vilken vacker väg du har
    att gå till jobbet..en väg kantad
    av så underbart vackra blommor!
    Väldigt fina bilder!

    Kram Maria

    SvaraRadera