onsdag 6 maj 2009

Förkylning


DET var det man inte skulle dra på sej om man heter Anton just nu!
I flera månader har denne son längtat till konserten i Malmö med Joe Bonamassa och därför förbjuds all sorts av feber-hosta-ont i halsen mm mm. Han har det nu!!! Ja faktiskt inte feber men resten på listan finns i hans kropp.
Men med Ipren i magen så är han på väg till skolan och vi förtränger detta Virus totalt :-)
Här öser regnet ner o jag sitter o funderar på om jag ska gräva fram vinterjackan igen som jag stuvade undan i helgen. Så trist så trist men inte riktigt förvånad är jag.
Min lilla Pappa fyllde år på Valborg, och ofta när vi var små byggde vi snölyktor åt honom denna dag.
Nu pyser jag till jobbet och visar En bit av musik Antons vägg. Denna köpte jag till honom samma dag vi fick besked på att "våningen" var våran, för i lilla huset hade den icke fått plats :-)
Ha en bra dag ni alla

3 kommentarer:

  1. Åhh, har han blivit förkyld nu.. Mmm, man får förtränga sådant ibland.
    Fniss, ingen fara på taket serru. Ibland hinner man bara inte svara;-) Men vi är ju som vi är:-D
    Ja, just det lilla pappa fyllde ju år denna dag.
    Ska du vara på örat idag också?
    Kram

    SvaraRadera
  2. God morgon igen:-) Du skrattade väl inte ihjäl dig när du lagt dig igår? Ja, jag ska inte skriva varför här....
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heeij. hahaha, jodu, de hade allt varit nåt för er på akuten å ta hand om.. en skinkflådd flodhäst, som tappat kaffemuggen på sig å i soffan. Japp, soffan har klarat sig, vad jag kan se, men de for ju även inuti soffan, å de torkar ju lite senare, tur de är skinn iaf.

    Ibland har man ju bara lite överflödsenergi då man kommer hem, å sen kan man vara helt däckad, å de var jag ju efter jag dammsugat.
    Idag får jag hoppas jag slipper sova speciellt länge, så jag får nåt gjort, men du är då verkligen pigg å alert, baka nu.. skicka upp en goo påse vettja.. jag e suuuuugen på fika nu, å du bakar säkert såå gott.

    Önskar dej en underbar ledig Fredag..kram på dej goa Lotta. Helén.

    SvaraRadera