söndag 17 maj 2009

Ledig solig söndag!




Idag hade jag bestämt oss (fniss) för att bege oss ut i naturen maken o jag. Anade att liljekonvaljerna stod i full blom ,bla i den lilla skogen vid det lilla huset vi ägde en gång. Ja jag är känd för att plocka in blommor-kvista o gräs hela tiden.
Maken tyckte att vi kanske skulle åka upp på Åsen istället men nej nej blommor till Lotta var det ju :-)
Vi körde kustvägen ( är lika med jätteomvägen) till lilla byn. Så fantastiskt vackert vi bor!!!
Väl i skogen försvann jag i blomplockningen och fick även med mej ett fång olika gräs. Vi strövade runt en stund innan vi packade i oss i bilen igen.
Åter igen vet jag ju vart man kan hitta vackra växter, så jag tvingade in maken på en liten väg med stora vilda syrener, där rafsade jag väl till mej ett jättefång. Nu doftar det i "våningen" som ni förstår :-)
Jag tog en liten sväng i parken här för att visa vad staden har satt upp till invånarna att roa sej med under sommaren. Det hänger sådana gungor lite överallt i parken. Har man lånekort, kan man bara gå in på biblioteket och låna en hängmatta som man sätter upp i träden, där kan man sen ligga o gunga med en god bok hela dagen (måste måste prova det en dag :-) Väldigt trevligt tycker jag.
Nu ska jag ägna mej lite åt matlagning, för ikväll tänder vi grillen :-)
Trevlig 17 Maj ni alla

7 kommentarer:

  1. Åhhh, dessa vackra blommor:-) Kan riktigt känna hur gott det luktar hos dig nu.. Hmm, inga liljenkonvaljer dök då upp här:-)
    Du det där ser ju riktigt härligt ut med dessa hängmattor. Fast jag hade säkert trasslat in mig och vält upp och ner.. Hehe.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh jag älskar liljekonvaljer det luktar ju så underbart gott.Ja det är en härlig tid nu.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Jaha, när hämtar du upp mig då????
    Haha, du kör nog vilse va?:-)
    Men jag kan vara din lilla GPS..
    snäll du är som har skickat hit regn idag.
    Grr, vad jag har suttit och tjatat i telefonen här.. F.......de skit vad det ska sparas i skolan. Men barnen som har speciella behov då???
    Nu är Eva riktigt arg här.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Heeij Lotta.. såå härligt me så mycket vackra goodoftande blommor. joo, det är ju en härligt natur ni har där nere..har ju släkt lite varstans i skåne.. så där har man varit mycket.
    Hela mammas sida bor ju där nere.

    Så nu doftar hela våningen ljuvligt.. de kan jag tänka mej.
    De där var ju en smart idé, men hängmattorna.. så mysigt å bara hänga där med en bra bok å bara njuta. De kanske vore nåt här å nyttja me..vem vet.

    Hoppas du får en superfin dag, här är det så varmt å skönt, har varit kanonväder flera dagar nu. Igår var jag å tjejerna på utställningen, å vi är ganska så bruna idag, å huden stramar nästan.. vi får smörja med After sun och badda kallt.. Men vi hade en superfin å härlig dag, å idag verkar de bli samma sak. Nu ska jag sätta fart, mycket utearbete väntar, med solaltan-bygge, grillflyttning och trädplantering.. de blir såå skoj..kram Helén.

    SvaraRadera
  5. Ja, hämta upp tanten i Edet du och kom hit.
    Ni kan behöva en tur.:-D Kramis

    SvaraRadera
  6. Heej Lotta!=))
    Va kul att hitta en bloggare "Nära mej", hihi.
    Bor själv i Svalövs kommun, o har samma titlar som du, mamma, fru, undersköterska...
    Hittade dej i kommentarsfältet hos koblajans mamma, hihi. När jag läste Helsingborg, vidgade korpgluggarna sej, kan jag tala om, hihi.
    Kika gärna in till mej om du har lust, är helt nykläckt bloggerska=))
    Vi hörs säkert igen...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  7. Hehe, skulle du inte kolla upp mig idag?:-)
    Kan bara meddela madame att jag har varit så olydig:-D Tralalala!!
    Det är ju knäppt att man inte kan hålla sig still va??
    Hur har det gått för dig idag då?
    Kram

    SvaraRadera