måndag 31 augusti 2009

Ny vecka!





Här håller familjen på att i olika konstellationer göra sej klara för en ny vecka. Tänk va! På fredag fyller Anton år och sen har vi inga minderåriga barn längre! 18 år fyller den ungen :-)
Inför stundande kalas ska det såklart fixas lite. Farmor från Norrköping kommer oxå ner. Det ska bli så roligt att få rå om henne lite här nere hos oss.
Födelsedagar här hos Fam Th börjar alltid med varm choklad och Kardemummabullar, vill man så ska man pluppa ner bullbitar I chokladen o då heter det JumJum haha. Nått jag fått med mej sen jag var liten (tror det var någon syssling som började med det haha)
Vad då göra en ledig söndag om inte baka bullar. Så det höll jag på med igår.
Ja o tvättsugan o köttbullsrullning o skura köket haha, man var ju ledig :-)
Maken redde ut sladd härvan i Gästrummet.
Nu får jag styra upp verksamheten lite här tror jag innan jag oxå skall bege mej upp för lilla backen.
Trevlig måndag alla
Ps Måste ju visa mina fina saker jag fick hem från Syster Lycklig oxå eller hur :-)

4 kommentarer:

  1. Här blir det JumJum i långa banor då:-)
    Åhh, de ljusstakarna var superfina.
    Så snygg "såsskål", har du skaffat dig också. För visst var det en sådan hörde jag en fågel kvittra??:-D Hahahaha.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ååå...nu sitter jag här o blir helt SJUUUK...
    De där kammarljusstakarna e bara FÖÖÖÖR fina...=))
    Vill oxå ha...=))
    O bunken...
    För att inte tala om...BULLARNA...hihi....
    Mmmmm såg muuumsiga ut...
    Har ledig dag idag...får kanske ge mej på ett bak...=))
    Ha en härlig dag på jobbet...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  3. Hej.. de ljushållarna är såå fina.. vi har gjort liknande i keramik.. å i flera andra olika varianter.. nån slags "kammarljusstake" tror jag de kallas..hmm..om jag inte minns helt galet.

    Så fina de kannorna är.. "spillkum" fast med handtag.. Du har fyndat du.. de kommer säkert tills stor användning.. har du en stor eller liten modell på kannan? Skulle vilja ha en sån för deg/bak åsånt... man får väl göra en själv kanske, så man får de man vill ha..får väl se.

    Gött me bullar..mmm.. du e duktig du. jag måste börja baka snart, vi har ju Sara som fyller 21 år den 17.e så det är bäst å ha hembakt fika då.. Ha de så gott.. å kram till er alla.. å gratta storgrabben på hans stora dag sen..kram helén.

    SvaraRadera
  4. heheh.needu, här är inte den stora, stor nog för oss heller.. bakas de så är det för en hel arme.. det görs ju så sällan också.. måste nog skärpa mej på de.. me.. baka lite oftare..tycker ju synd om våra främmanden som sällan får fika.. om jag nu inte handlat det förstås..hehe..de går faktiskt de me ibland.

    Men de e klart.. gillar han mycket sås, så är den ju bra åt honom..hehehe. SKa nog testa göra nåt liknande på kerran.. blir najs de.
    Önskar dej en fin La-jobb-dag..själv är jag ledig..tills fredag.. skönt efter helgens tunga jobb.. kram på dej vännen. Helén.

    SvaraRadera