torsdag 27 augusti 2009

Den där Anton!


Sonen har nyss gett sej iväg till skolan. Han hade flera minuter på sej minsann haha.
Ibland tar han cykeln till skolan, eller till friskis eller till replokalen. Sen.....som en riktig liten bonnunge så glömmer han bort att han cyklat till det han nu befinner sej. För vad jag menar med bonnunge :-) så cyklar man ju inte till aktiviteter i stan för man tog tåget fram o tillbaka.
Så då hände det igen då! Igårkväll efter körlektionen skulle han på ca 1 min iväg igen till Repet, rusar upp med körskoleböckerna o greppar cykelnyckeln. Två sek senare rusar samme unge man in igen med vilt stirrande ögon, nu har de snott min cykel!!! Eller.....säger han o borrar in sina bruna ögon i Johan som förvirrat stirrar tillbaka :-)
Iväg igen på Pappas cykel. Senare kommer han hem och vi går i hallen igenom vad han gjort under de senaste dagarna. Till repet kvällen innan, men du kommer ihåg hur blöt jag var när jag kom hem säger han, jo det gjorde jag. Ja sa han jag var borta på friskis oxå, fast han inte tränat hahaha. Ja för du cyklade väl inte till skolan imorse undrar jag? Inte ett ljud sa han, bara vände på klacken o travade upp för backen o hämtade cykeln :-)
Min Anton Det :-D

7 kommentarer:

  1. Här får man sig då ett gott skratt igen. "Bonnaunge", är det Göteborska eller??:-D
    Kan riktigt se honom o Johan framför mig.
    Så han sitter och spelar för omgivningen på balkongen.
    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Ops, nu var lilla jag anonym:-)

    SvaraRadera
  3. Jaadu, riktigt gooa skånska ord, som man saknar så.. kan riktigt höra mina skånska släktingar då man hör såna ord..är man halvt skånsk så älskar man ju den dialekten såklart.
    men jag håller me e i föregående kommentar...man får sig ett gott skratt ibland..hehehe.

    Så duktig han är grabben, flackandes fram å tillbaka å en massa saker som ska göras jämt.
    Hur långt har han kommit me körning å teori då? Jag har ju me en av tjejerna här som håller på me kortet nu.. de går sakta men säkert.. men de har ju sina orsaker de me.
    Längtar tills hon me får sitt kort.. här uppe behövs de ju på ett annat sätt.. utan kort, knappt nåt jobb.. så är de ju.

    Hoppas allt är bra annars?
    Okidoki...nu ska jag förbereda för jobbet snart.. kram på dej å ha en fiiin dag. helan.

    SvaraRadera
  4. Hahaha...ja se de där barna...
    Eller BONNAUNGARNA...hihi...
    Ha en fin kväll...
    Kraaamizar git

    SvaraRadera
  5. Hihi, du e allt go du!
    Jag har precis gett bort mina bonnaungar...dom ska va his flickvännen i helgen! Då blir det semester, jippiii!
    Jadu baka, hmmm...men det var fina formar iaf!
    Jodå ja ska allt baka, när Mannen däruppe ger mig fler timmar på dygnet *fniss*

    Kramis Anki!

    SvaraRadera
  6. Vad är det med ungdomar och minnet? Det borde ju vara vi äldre (nåja, ungdomliga medelålders) som glömde saker!!! Härom dagen fick jag ett brev från min moster i Norrland, innehållande min dotters hörlurar till mobilen. De hade hittats i båten...Dottern visste inte ens att hon saknade hörlurarna eftersom hon använt MINA hörlurar en längre tid nu. Svaret jag fick var "Oj då, jag trodde de låg i mitt rum någonstans..."
    kramar Lotta

    SvaraRadera
  7. Heeij gooaste Lotta.. jaadu, inte lätt me undomarna inte.. glömskan smyger sig visst allmänt neråt i åldrarna, så jag tror vi har dispens då det gäller minnet åså.. vi FÅR ha lite bristande minne vi...hehehehe.
    Glömma en hel bil.. jaadu, får väl höra här framöver hur de gått me bilen för grabben då..
    men du får väl börja hjälpa honom träna minnet å vara den som påminner hela tiden..hehehe.. så kanske han får me sig bilen hem från alla ställen.. trist om han glömmer den långt bort å går hem, jaadu, då får han väl allt gå dit å hämta den själv..hehe.

    Jodå, den grova skånskan har vi i vår släkt me.. så nog förstår jag den.. man kan ju skönja skillnaderna i småländska å skånska, inte tycker jag det är samma sätt att prata.. men det är väl för att man hör den dialekten så ofta iof.

    Nepp, nu ska jag duscha å slappa lite.. ska jobba natt i helgen.. men ha de bra vännen..kram på dej å må så gott. kram Helén.

    SvaraRadera