söndag 23 augusti 2009

Alla skor är hemma :-)




Morgonen startar med en inventering av alla skor i hallen, som suttit på fötter som tillhör mina killar :-) O alla skor som skulle vandra hem i natten är oxå hemma, phu!
Lördagen var en ledig dag för Lotta. Först tvingade jag med mej maken till cykelhandlaren för att få hjälp att pumpa min springare. Där vid denna luftslang har jag kämpat två dagar på rad utan att lyckas hm. Måste använda en speciell plupp och DET blev för svårt för mej hm.
Väl på cykeln for jag iväg och vad hittar jag väl? Ett torg fullt med lokala odlare som sålde sin skörd, och till mej såldes ett stort fång jättesolrosor haha. Syn för gudar att se mej hoja hem med dessa.
I Fredags började skolan för Anton, men som han sa: Ganska meningslöst att bara gå dit o säga Ja när hans namn ropades upp o sen var det liksom slut haha.
Nya tag imorgon för min Trea! Passande namn på just honom va? Trea i skolan o Trea i barnakullen :-)
Jobb i eftermiddag är det för denna kroppen men innan dess skall jag göra familjen oskyldig för denna månaden haha. Räkningsdax mina vänner!!
Ha en bra söndag alla


3 kommentarer:

  1. Skrattar ihjäl mig här:-) Du kunde väl ha lagt en "Lapp", på ditt hjul?? Då hade du cyklat fort, rakt och lätt som en plätt.
    Åhh, jag kan riktigt se dig med detta fång med solrosor i famnen vinglande med cykeln.
    Passar bra med klass tre och som nr tre i skaran.
    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Åh, det lät bra det där med lokala odlare. Det har jag missat tyvärr :-(
    Ja, lite jobb för mig också idag. Match på Olympia och jag jobbar gratis :-/ fast jag får nog se matchen i alla fall!
    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  3. En syn för gudar kan jag tänka, haha...
    Men du har säkert räddat dagen för dom du mötte!
    Vilka stora å såå fina! Här finns det inga lokala odlare på torget, ja iaf har inte jag sett nån!
    Det hade ju varit fint annars, kunna plocka det man vill direkt från landet, typ!
    Aja, det blir till att odla själv...bara jag får fatt på nån som kah fixa mig en jordfräs, så jag får fram "lotten"...det vart allt mycket jobb nu, puh!

    Å hur mycket skor kan det bli???? Här har jag bara sonen hemma, ja å hans flickvän...men man kan tro att det bor 10 pers här, haha...hur många par kan dom använda?? Jaja, den ungdomen, hihi...

    Ha en fin vecka! Kramis Anki

    SvaraRadera