tisdag 8 september 2009

Tomt i huset!







Då är det åter liksom "vardag" i "våningen" igen. Farmor har åkte hem efter sitt besök här i Skåneland. Firandet av lillebror pågick i några dagar på olika håll och nu är ordningen återställd haha. Anton som med full kraft har förstått allvaret av att vara myndig har redan varit på banken och fixat bankdosa och förvandlat sitt bankkort till ett VISA kort istället. Lite häftig känsla att sköta om sådant ensam gissar jag ju.
Ledig idag och jag ska på ett märkligt uppdrag. Ikväll skall Andreas på en sittning med teknologerna och temat är 20-tal. Då har man hatt på skallen och en sådan tingest har vi icke här. Inget nödvändigt och han begär absolut inte att mamman ska rusa runt o hitta, men det är väl lite mys o cykla runt i secondhand affärerna denna förmiddag. Tro det eller ej, men myggjagare har vi i en liten låda :-)
Vill visa min nya fina orkidé oxå som jag fick av svärmor. Tänk det fanns en i Limefärger! Lycka!!! Den får bo ihop med min älskade ängel som vi fick i inflyttningspresent av mamma o Gösta :-)
Ha en bra tisdag ni alla

Ps Jaaaa man ser vår byggplats utsikt haha, men det blir fint, det blir fint säger jag som en mantra Ds

4 kommentarer:

  1. Fin orkide, du, har själv en som kämpar för sitt liv efter denna sommmars hetta.... ser inte så bra ut....
    Kramar-C

    SvaraRadera
  2. Verkligen fin färg på Orkidén. Hmm, jag lyckas alltid ta död på dessa. Hittade du en liten hatt idag tro?
    Så fin ängel du har i sovrummet då:-)Kraaam

    SvaraRadera
  3. Kan undra om du hittade en hatt!? Ah det gjorde du säkert! Mysigt att botanisera på secondhand, kan tänka du gjorde ett å annat fynd, eller??
    Vilken vacker orkidé, å den ängeln är bara för söt!

    Goa kramen! Anki

    SvaraRadera
  4. Ja, blir de aldrig färdiga där nere hos dig?? Vi får hoppas att det blir RIKTIGT fint nu!!
    Läste du vad som hänt Stina? Jag blir så himla ledsen bara.
    Kram kram //Lotta

    SvaraRadera