lördag 19 september 2009

Lördagsmorgon


Här sitter jag i min ensamhet med kaffe och tänt ljus. Ganska mysigt måste jag erkänna.
Snart ska jag tassa upp för lilla backen och förhoppningsvis börja dagen med "storfrukost" tillsammans med min andra familj haha. Ja för så är det väl? Man träffar sina arbetskamrater i princip lika ofta (ibland mer tycker jag) som sin egen familj. Alltså familj nr två :-)
Nu är det ju inte med 100 % säkerhet så att vi kan äta, ja man vet ju aldrig vad staden har att erbjuda istället.
Imorgon ska vi utmana ödet ännu mera, vi ska ha äppelkaksrally :-) Vi sa det, vi tar med oss vår favorit allihop och sen kollar vi liksom av haha.
Känner jag min arbetsplats så som jag nog gör, anar jag att antingen får vi ut en o en o smaka, eller så blir det fika vid disken. Med kallt kaffe och kakan halväten på ett fat.
Men som sagt! Just nu är det stilla och bara jag o ett ljus vakna :-)
Ha en jättebra Lördag alla, o hörrni! Skada er inte utan njut av hösten så kanske vi kan njuta av kaka o frukost hihi.

7 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Är ny är ute i bloggvärlden. Har snurrat runt ett ta hos er andra och nu äntligen fixat mig en egen (med hjälv av Eva, Hemma hos lilla mig). Bättre sent än aldrig :-)

    Önskar en trevlig helg

    Kramizar Gittan

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du slipper stressa ihjäl dig idag.
    Lite mys har du haft innan du fick iväg så snabbt i morse.
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Mysigt!
    Vilket rally!haha...

    kramis

    SvaraRadera
  4. Hihi...jo den va bra den..."skada er inte"...hihi...
    Tänk om vi bara vill hälsa på lilla Lotta då?..=))
    Kanske smaka lite av den där äppelkakan...=))
    Njaaa...jag tror nog jag kan hitta bättre saker att spendera söndan med...
    Ha nu en härlig jobbehelg...
    Kraamizar Git

    SvaraRadera
  5. Heeij.. jaadu, då förstår jag att jag inte fick nån hjälp av dej me bakningen.. du har de du gör då. Vi har me så många som fyller nu.. är de inte vår egen sara, så är det flera kusiner.. jaadu, det är en stor månad nu för de goa kidzen.

    Hoppas allt är bra me dej annars?
    Här har bara gjorts nååågra få knop idag.. åsså frissan då förstås.. igår var Sara där, å idag var jag, Krille å Sofie.. nu är familjen fixad å vi "kanske" törs visa oss ute igen..hehe. Kram på dej vännen. Helén.

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad kul att du tittade in hos mig!
    Tänk att träffa en "blogg-kompis" efter ett antal års bloggande! Det måste ha varit spännande!
    Äppelkaksrally!!! Vilken idé!
    Ha en bra vecka! /Sari

    SvaraRadera
  7. Så roligt och initiativrikt med äppelkaksrally!! Och akta skorna i lilla backen när du ska kryssa genom alla röda bär!!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera