lördag 26 september 2009

En lördags förmiddag


Ja vad har jag gjort då?
Vännen/grannen och jag åkte iväg i morse på liten tripp. Första anhalten var en Outlet affär och det är ju alltid lite kul, ja tills man väl är där och ser drivor med kläder i stora trälådor och annu fler drivor med folk rivandes i dessa hm. Nåväl, killarna blev mer en nöjda över väldigt många boxershorts iallafall. Jag då! Jo två par strumpor åt.......fick jag :-)
In i bilen och iväg på en konstutställning i en by utanför staden. Vågade faktiskt inte hala fram nån kamera där, men en skyddsängel i luffarkonst fick följa med mej hem. Så mycket vackra saker att titta på, keramik-smide-silver o tyg.
Sen har jag nog besökt varenda bokhandel ( ja nu finns det ju inte hur många som i denna stan) och andra ställen där det kan köpas böcker, även sonen som då har tillgång till ALL info på varenda områdesbibliotek förutom Stadsbiblioteket har letat (jobbar ju där :-)). Inte ett napp, eller jo en av fyra fick sonen tag på igår. Vad pratar jag om? Jo Författarparet Swedenmark-Wennströms fyra böcker. Tips från jobbet o nu fick ni tips från mej :-)

Smultron och Svek
Vinbär och vemod
Hallon och Hat
Lingon och Lust
Sen fanns de andra på nätet lyckligtvis :-)
Har varit en liten liten sväng på jobbet oxå, det borde ju vara alldeles förbjudet när man är ledig en endaste dag. Anton blev hastigt bjuden på maskerad ikväll och då gick det ju bra att komma som Dr Th då, eller? Väldigt stilig blev han haha.
Ja maken och jag är helt övergivna här i "våningen" hela lördagen så vi slinker nog ut på stan o äter i kväll.
Ha en trevlig lördag alla

1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Hade ni det trevligt på tu man hand?
    Har du inget foto på Dr.Thilander som vi kan få njuta av? Tror mormor är väldigt längtig här...
    De tu har just varit på visit hos svenska husägare i Myrties, säkert spännande. De kommer hem till oss för...sista gången den här vändan nu i eftermiddag.......suck, så fort tiden gick, igen. Kramar vännen!!

    SvaraRadera