måndag 21 september 2009

Johan-87


Idag firar vi Johan som fyller 22 år :-)
Skönsång o paketer på morgonen, i lite annorlunda tappning :-)
Johan var uppe o Anton sov så vi gick in med paket o sjöng för Johan på Antons rum till en ytterst förvånad unge :-)
På menyn idag blir det Dillkött och för att inte familjen skall bli besviken gick Johan med på att vi ska äta marängswiss istället för tårta.
Det har Johan alltid önskat sej under alla år, numera har han blivit lite av en gourmet och har säkert andra önskningar, men såg väl vår besvikelse över att inte få detta haha.
Under alla senare kalas så har tom hans vänner sedan barnsben förväntat sej detta, så det får bli det även i kväll. Jag kan väl försöka "lyxa" till den lite :-)
Annars är jag ledig idag och det känns i kroppen att det nästan var ett måste. Vilken kväll!!!!!
När vi gick hem nästan en timme senare en vad vi skulle och såg de stackars patienterna som fått vänta o vänta, eftersom vi fick in fruktansvärt många svårt sjuka som givetvis gick före, sa jag till kollega. Fy vad man skäms när man går förbi här, ja du sa hon OCH egentligen skulle vi ha guldkrona på huvudet för som vi har slitit denna dag/kväll.
Tyvärr tänker man inte på allt man gör, utan man tänker hela tiden på att man borde ha gjort ännu mera......Men med 4 personal på tre specialiteter finns ingen möjlighet, usch!!!!
Nähä nu firar vi Johan här!
Ha en bra måndag alla

Ps: Äppelkaka åts i omgångar och med kallt kaffe, om ni undrade ;-) D.s

7 kommentarer:

  1. Hihi...kan tänka mej de...=))
    Men visst e de så, att man alltid önskar man kunnat göra mera...
    Har ni märkt av nån svininfluensa än?...=))
    Men helgen på akuten...roligare kan man nog ha..=//
    Men visst sjutton e de så, att blir man sjuk, nog fasiken e de när de e kväll eller helg...=((
    Likadant med djuren...=((((((
    Nähä....inte kan jag sitta kvar här inte...
    ska snart gå på mitt pass...=)
    Ha en härlig dag...med marängsviss o allt...=))
    Kraamizar git

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Grattis till din son på hans födelsedag!Hoppas ni får en bra dag. Gillar din meny så får nog ta mig en tur till dig. Lite långt bara :-)
    Inte kul med en så jobbig kväll, har sett de stackarna som sliter livet ur sig nästan på akuten. Sen så klagar nån att de fått vänta, ni kan ju inte göra mer än det ni gör.
    Har passat min lilla guldklimp idag så får ta tag i allt jag låtit bli att göra. Han kommer i morron med så får en dag till att njuta och rå om han :-)
    Ha nu ett fortsatt bra firande allihopa.
    Kramizar Gittan

    SvaraRadera
  3. Oj, det låter som ni haft en tuff kväll på jobbet..... Skönt för dig att varit ledig idag!
    Hoppas ni haft ett fint födelsedagsfirande!
    22 år! Det dröjer ett tag till innan våra är så stora... Vår äldste är 6 år och vi tycker att han är stor!
    Jag prövade själv att googla på empanadas och fick fram en lång lista! Jag kan inte receptet, utan det är sambons hemlighet! Jag vet att han gör en mindre kryddad variant... köttfärs, hackad kokt ägg, en massa persilja, grön paprika.... Det är verkligen supergott!
    Hoppas du hittar något bra recept att prova någon gång!
    Ha det bra! /Sari

    SvaraRadera
  4. Hej och grattis till sonen!
    Åh du det låter gott det där, ni har säkert haft det hur mysigt som helst!
    Idag har varit en lång dag, har suttit på djursjukhuset hela dan å känner mig ganska mör nu, puh!
    Å du har ju långa dagar på ditt sjukhus du!

    Goa kramen! Anki

    SvaraRadera
  5. En stor eloge till alla er som jobbar inom sjukvården! Mer personal och högre lön till er, tycker jag. Att sitta på akuten är inte alls kul, men jag har alltid blivit vänligt bemött!
    Och stort grattis till din stora son! Jag ser att ni sitter där nere på hörnan på det nya fiket som jag upptäckte först igår! Är det ett ställe du kan rekommendera??
    Kram Lotta (stooor vän av fika)

    SvaraRadera
  6. Hej, grattis till din stora son. Hoppas maten smakade bra, låter gott!
    Ha en bra helg!
    Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera