onsdag 17 juni 2009

Flex!!!


Lyckas alltid med bedriften att samla på mej massor med flextimmar. Varför?
Jo jag har faktiskt svaret på den frågan. Jobbar jag på Öron akuten som slutar 18.00 hamnar man jämt i en situation så man inte kommer hem. Jobbar jag kvällspass så kommer det åter oftast en pat till Öron ,som då icke är bemannat av syster kvällstid och återigen hamnar Lotta där :-)
Därav massor av timmar som man sen sällan kan plocka ut hm.
Men IDAG!!! kom en sån dag. Blev det nån sjuk idag på morgonen ( haha ja av personalen då) så skulle jag skutta upp för backen, annars inte.
Idag blev det ingen sjuk av mina arbetskamrater o Lotta fick bli hemma.
Jag försöker då att hålla mej i skinnet och inte börja dra igång projekt idag. Har redan motat bort tanken att baka bullar ( jo den dök plötsligt upp i huvet)
Ska inte städa heller, den tanken har inte fallit mej in hihi.
MEN i em ska jag faktiskt flytta ner i tvättstugan. Det svämmar väldigt från familjens tvättkorgar.
Annars ska jag hälla upp en kopp kaffe o greppa lilla boken o sätta mej en stund på balkongen tror jag.
Vad gör ni idag?

2 kommentarer:

  1. Men du vad härligt med en dag ledigt. Mm, greppa du boken och njut på din fina balkong. Kanske du vill ha sällskap av lilla mig?
    Eller neee då blir det ju inget läst ju:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Heeij, joodå, nog finner vi möbler så småningom, ingen brådis.. tänkte först köpa några å ha tillsvidare, men vi får se.
    De är ju inte så värst billiga nuförtiden.. menmen, man ska vara nöjd me.

    Så han får nöja sig me 3v.. men de är inte fyskam de heller.. han kanske hade behövt 5v han me, som de flesta såklart.. vem vill inte vara ledig länge...

    Hoppas du får njuta me din bok å ha en fin dag.. de har vi här.. ska bara en sväng på stan, apoteket och sen jobba.. IGEN!!! känns som de är de enda man gör.. trist.. kram Helan.

    SvaraRadera