måndag 13 april 2009

Ska jag göra ett försök att börja blogga här då?
Har i 3 år bloggat på familjeliv så det är kanske dax :-)
Nu har äldsta sonen haft en kurs i hur man överför kort från kamera (även den har sonen då donerat till sin mamma ) 
Skickar här en länk från min långa blogg på FL  http://www.familjeliv.se/Hem/mamma_till_stora_sma_man/blogg.php om någon är intresserad.
Vem är då jag? Lotta var namnet!
Mamma/fru/undersköterska/ i nämd ordning.  Har tre underbara killar som växt om sin mamma alla tre och är faktiskt vuxna nu, ja inte Anton som då är lillebror och kommer så alltid att förbli.
Alla bor hemma än pga studier och det är ju ett privilegier att få ha dom hemma ett tag till. De två stora har redan provat på studier på annan ort och sen flyttat hem igen för vidare plugg. Anton går i andra ring på Estetprogrammet/musik. Han är riktigt duktig på sin gitarr o spelar Blues :-)
För precis ett år sedan så sålde vi vårt lilla hus på landet och flyttade åter in till staden efter 20 år. Vi bor nu i en sekelskiftes lägenhet mitt i centrum och livet blev ett annat. Det är om detta jag tänker skriva hade jag tänkt.
Älskar att fixa i "våningen" och följer slaviskt en del inredningsbloggar och får tips. Namnet våningen kommer faktiskt från lilla mamma som med en åsnas envishet kallar vårt hem detta haha.
Ha en trevlig Annandag Påsk kväll alla

3 kommentarer:

  1. Jiha, då var jag först här med:-)
    Åhh, vilken superfin header du har. Roligt att man äntligen har övertalat dig att börja blogga här.
    Kram min vän..

    SvaraRadera
  2. Ja du vännen det är din skull alltihop :-)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja det är bra att skylla på mig:-)
    Nu har du väl redan rusat till jobbet.
    Kram

    SvaraRadera