onsdag 22 april 2009

En vanlig morgon


Här ger sej befolkningen av i olika former hela tiden. Maken har just gett sej av efter den obligatoriska vandringen efter sina saker. Datorväskan-plånbok-busskort (och det är lika spännande varje morgon vem av sönerna som har det haha)-mobilen-nycklar och inte att förglömma snus!!! Likväl kom han tillbaka nyss för några glasögon hade han inte fått med sej :-)
Varje morgon varje morgon likadant.
Anton är näste man på tur och han har nästan lite mer koll, där är det bara alla sladdar till div saker som måste samlas in o stoppas i fickor o öron (han håller just NU på med detta :-)) Han ler när han läser detta o säger, man måste vara uppkopplad mamma!
Nu gav han sej ner för trappan.
Sen är det Andreas. Han kommer snart att öppna sin dörr och vara totalt redo att möta Högskolan direkt!! Välklädd och med alla prylar iordning har han då ca 10 min på sej till skolan börjar o det tycker han är lagom, jaja.
Johan börjar kl halv tio idag och har beställt väckning för han litar inte på sej o sin klocka. Han har lilla väskan redo med vad han behöver o det vill säga böcker o sen vad mer som är i denna väska var kanske bra att det låg där eller nått, inte så noga trallala. 
Sen har jag "våningen" för mej själv till halv elva ca då jag ska traska upp för backen till jobbet.
Så då stängs dörren för några timmar.
Ja så ser en helt vanlig morgon ut här :-)
Ha en bra dag alla

4 kommentarer:

  1. Heeij Lotta.. en helt vanlig morgon, lik alla andra.. här är de samma sak me, tror nog att många har de så. Om än nu inte allt måste vara uppkopplat här, joo, mobilen iof.
    Annars är alla dagar sig lik, både tryggt och trist ibland.

    Hoppas du får en fin promenad uppför backen och en fin arbetsdag..kram på dej vännen. Helén.

    SvaraRadera
  2. Vetdu.. jag avundas dina helt underbara pardörrar i er våning.. älskar såna dörrar.
    Här går de inte å sätta såna, tyvärr, nu är då iof alla mina ideér slut för detta hus, men vem vet.. me sommarn kanske ideérna ploppar upp igen.

    Jo, huvva, de var många tankar som gick i min skalle under den tiden.. hur fasen får man upp såna där på akuten, hur går de till.. vill ju vara förberedd ifall de skulle hända igen..vi som äter lax så ofta, nog för att jag alltid plockar benen.. men man kan ju missa.
    Tur jag slapp in iaf.. men jag säger då de.. tur ni finns som kan fixa sånt å mycket mer.

    kram på dej Lotta.. njut av din stund ensam nu, de gör jag..kram Helén.

    SvaraRadera
  3. Så är det hos mej oxå !!!!!!Först 11åringen som ha koll på alla utan sig själv.Sedan tösen sengångaren kommer jag inte idag så kommer jag imorron.17åringen koll på allt.Sedan Mannen oxå koll på allt.Sedan är det bara jag och Simba (Våran cocker)kvar och då kommer lugnet.Men morgonen har ju sin charm på något vis.Jag skulle aldrig kunna vara utan min LSKADE fam.Ha en mysig tur uppför backen och på jobbet.Kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  4. Fniss, ungefär som här då. Mobiler, sladdar och gud vet allt:-) Vi är allt riktiga rutinmänniskor lite till mans. Anton har helt rätt att man måste vara "uppkopplad". Hälsa han det från mig:-)
    Kanske man skulle ha sig lite kaffe efter en hektisk dag Kanske skulle komma till dig och bli uppassad istället:-)
    Hörs kanske sedan om du nu inte kommer hem mitt i natten..
    Kram

    SvaraRadera