onsdag 22 april 2009

Andreas, familjens kock ikväll


Så trevligt att komma hem från jobbet och se en son vid spisen :-)
Nu är det så att det ibland händer att  någon av dessa tar tag i kastrullerna. Kvällens måltid har nog inget riktigt namn men väldigt gott o väldigt snabblagat.
Fräs upp 1 hackad lök-4 urkärnade chili hackade i små bitar, fräs ihop detta med 1. kg färs o salt o peppar och häll sedan över 1 till 1,5 burk kokosmjölk. Puttra ca 10 min.
Väldigt gott är det o med spagetti till hade vi.
Nu ska trött Lotta i säng med lilla boken

3 kommentarer:

  1. Visst, är det trevligt med sonen vid spisen. Så mysigt det ser ut vid köksbordet. Tulpaner och den fina stenen tronar där. Haha, vi som redan har babblat på morgonen:-)
    Mmm, hade varit trevligt med lilla boken på altanen. Men det finns ingen tid för detta denna veckan. Rusar på möte sedan som vanligt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Heeij vännen..

    wow.. så stor dörr.. tyckte den såg not stor ut som den är på bilden.. läckert.
    Jodu, de är allt bra ni finns.. för ni gör ett otroligt jobb.. de flesta av er iaf.
    Joo, iof, nog hade jag me tyckt att du kunnat få vara lite mer ledig, ni har ju så hektiskt då ni jobbar, oftast.
    Har ju jobbat på lasarettet, fast inom städ på akut/medicin, så jag har sett hur körigt de kan vara.

    Så vackert kök du har.. å härligt att sonen är så duktig på att laga mat, de är alltid välkommet. Lät gott de där han bjöd på, tyvärr kan inte jag äta kokosmjölk, men de både ser ut å verkar vara gott me det..
    Däremot använder jag mycket Philadelphia i mina köttiga rätter, även köttfärs, de blir så härligt krämigt å gott.

    Hoppas du får en härlig dag.. har lagt till dej bland mina länkar, å favoriter, SÅKLART!
    kram på dej Lotta.. är så gla att du bloggar nu. Ha en fin dag..kram Helén.

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med sonen vid spisen.det är ju så gott att bara sätta sig.Hoppas maten smakar bra.Ha en mysig torsdag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera