tisdag 13 oktober 2009

Men.....


Så kom detta på Posten igår!
Ska man kalla detta vuxenpoäng nr 3 då eller?
Nu tycker jag att det går lite för fort här faktiskt, hallå!!! Vart tog alla åren vägen? Är nästa kuvert min pension? :-)
Igår stod då hela Plan S o plan E på sjukhuset i en lång rad med uppkavlad ärm, nu är vi då vaccinerade. Idag tycker jag att min vänsterarm har fått en släng av Svininfluensan kanske, gör lite ont där faktiskt.
Lite roligt att stå där i kön och fnissa, alla lika stickrädda. Tur inga patienter såg oss :-)
Annars har jag nästan mantalsskrivit men på Akuten känns det som, bara hemma o vänder tycker jag. Ska alldeles strax trava upp för Stora backen nu. När mörkret närmar sej så väljer jag den större upplysta backen för jag är lite feg och tycker kanske inte det är så smart att traska bland träd o buskar. Samtidigt blir jag riktigt arg! Varför ska jag inte kunna välja vägen som tar mej 3 min att gå, utan får gå värsta omvägen? Bara för att man känner sej otrygg och lite rädd, hm.
Ha nu en bra tisdag alla så ska jag studera det där brevet en gång till. Kan det verkligen gälla min yngsta son? ;-)
Kram kram

5 kommentarer:

  1. Godmorgon Lotta!
    Usch ja...vi ska vaccineras nu under veckan...
    Fortfarande känner jag mej sådär VELIG...
    Men men...de e la lia bra...=)))
    Jepp...mantalsskriven på jobb känner jag mej oxå...=//
    Fast...efter kvällens pass...är jag ledig i EN HEL VECKA!!...=)))))))
    Såååå jäla skönt ska de bli...=))
    Ha en bra dag på jobbet...o en mysig kväll när du kommer hem...=)))
    Kraaamizar Git

    SvaraRadera
  2. Hmm, det där måste la vara fel va??? Fniss!!
    Man fattar inte ett endaste dugg var åren tar vägen. Bra att du tar den trygga vägen till jobbet i mörkret. Samtidigt förstår jag dina funderingar där.
    Hehe, har då inte bestämt mig för den där sprutan ännu.
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ja jag har då inte bestämt mig om jag ska ta sprutan eller inte. Har aldrig tagit den "vanliga" influensa sprutan heller. Jag var ju dålig här i nästan tre veckor i slutet av augusti/början av september. Var kanske svinflunsan jag hade då??
    Jag förstår att du väljer att gå där det är mer upplyst på kvällen, feg som jag är så gör jag så.
    Vi fick ett likadant brev på posten ifjol. Det sista, nu kommer det inga mer hit, gubben är för gammal, hihihi
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kramizar//Gittan

    SvaraRadera
  4. Jaså du har tagit den nu, sprutan? Här har vi inte heller bestämt oss, men det luter nog åt att låta bli!
    Jo jag håller med dig, varför ska man ta "långa" vägen, bara för att det är mörkt?! Men det gör faktiskt jag oxå, trots två stoora vaktande bestar!! Man vet ju faktiskt aldrig och jag är en fegis!

    Ha en fin dag vännen! Kramis Anki

    Nu får jag allt ta å kolla allt jag missat, hmm slarvig det är jag det, hihi!

    SvaraRadera
  5. Detta med att behöva välja en annan väg bara för att det är mörkt är skit, tycker jag. När man anlägger cykelbanor, t ex, planteras ofta buskar längs vägen i estetiskt syfte. Sen växer buskarna upp, underhålls inte och så törs man inte cykla på de trygga cykelvägarna utan ger sig ut i trafiken. Inom mitt gebit har jag stött på detta många gånger och jag har haft studenter som skrivit uppsatser om hur staden ska bli tryggare för kvinnor när mörkret har fallit. Jag har ju samma problem som du och hatar att jag inte kan ta lilla backen och kyrkogården när det är mörkt.
    Kram Lotta

    SvaraRadera