lördag 24 oktober 2009

God morgon regnig Lördag





Ledig i helgen! Hm en annorlunda känsla efter att ha arbetat 4 helger på rad hm igen.
Det ska inte kunna bli så, men vill man hjälpa en kollega en av helgerna så vips blev man liksom stationerad på Akuten :-)
Men nu är jag ledig så sluta gnäll Lotta!
Tittar ut och regnet öser ner här utanför. Planen idag var bla att putsa lite fönster, kan man ju inte nu :-D
Nästa plan skall verkställas om några timmar. Jag ska åka till stora köpcentrat några km bort. Där var väl jag nästan en gång i veckan när vi bodde i lilla huset, sen dess har faktiskt inte jag varit där tror jag hm. Så det ska faktiskt bli lite kul.
Mitt egentliga uppdrag där idag är Temuggar! O inte vilka som, Kerstin Tillberg är en av våra Keramiker som bor o har sin verkstad i Mölle. Underbara muggar gör hon och nu sitter jag här och håller alla tummar över att just DE finns kvar. Nämligen födelsedagspresent från Hela Akuten till den där 50 åringen jag tjatat om flera gånger haha.
Nu ska hon äntligen firas av alla sina arbetskamrater. På måndag hm, är jag sent ute eller är jag jättesent ute? Men kolla här, det måste finnas att välja på eller :-)

Ha en bra lördag ni alla :-)
Bilderna kommer ifrån hemsidan

http://www.kerstintillberg.com/

8 kommentarer:

  1. hej skönt att du är ledig! kan man säga du e värd! själv ska jag snart till en nog hyffsat svettig gymnastikhall å kolla på när joppe spelar en innebandy match med gubblaget i gnesta som han har börjat i! så där ska jag sitta som en stolt sambo (appropå stolt mamma...) jaja men det blir nog roligt! ikväll blir det tacos å mys i soffan å med en brasa. koka lite te som avnjuts i en ikea mugg! fina muggar på bilden men skulle inte funka här då de säkert inte går att diska i maskin som vi nu mera nästan är beroende av! konstigt va fort man vänjer sig.. ha d bra kramar lisen

    SvaraRadera
  2. Skönt med en ledig helg! Jag ska jobba lite grann idag, återigen match på Olympia och VIP-entrén. Men det brukar bara vara roligt och inte jobbigt alls! Hoppas du hittar det du ska på stora köpcentret!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackra muggar. Skönt att du är lite ledig.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh, vilka superfina muggar. Hittade du några att köpa nu då? Skönt att du är lite ledig nu efter allt jobbande.
    Här var vi iväg halva dagen igår.
    Ops, just det nu är det ju vintertid som gäller.
    Får väl ställa om klockan här då:-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha...Jaa, jag vet inte hur det ska gå.
    Allt kan hända med en Koblaja.:-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Supernajsiga juu..
    Hoppas du fick tag på några...=))
    Kraamizar Git...som JOBBAT denna helgen...=((

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vilka fina muggar!!! hoppas du fick tag i nåra.
    Va skönt för dig att va lite ledig nu då. Hoppas bara ni haft bättre väder än vi haft, regn regn regn.
    Ha en fortsatt trevlig dag. Kramizar//Gittan

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga muggar!
    Vad skönt att du fick vara ledig denna helg! Typiskt att det ska regna då....
    Vi har grådisigt, trist väder idag.... Usch, vad tråkigt... Måste tända några ljus!!
    Ha det så bra! Kram Sari

    SvaraRadera