lördag 28 november 2009

Adventspyssel


Ja eller vad man säger när man "tvingar" maken högt upp på stegen för att byta gardiner tex :-)
Nu har vi väldigt högt i tak, 3,70 så jag klättrar minsann inte upp o balanserar med gardinstång ser ni.
Men fint blev det och Adventigt är det i våningen nu. Så mysigt det är med alla stakar o ljus eller hur. Det doftar av kanel o nejlika från min nyinköpta doftlykta. Har bara lagt dessa kryddor i lilla skålen tillsammans med vatten och en väldigt julig doft sprider sej här.
Ullared!! Jodå jag överlevde minsann och visst sprang vi på både Morgan o Boris flera gånger :-)
Kundvagn full på sen eftermiddag och nöjda trötta o fnissiga lastade vi fyra damer in 22 kassar i bilen hm.
Vi hade inte bråttom hem utan stannade och åt middag på Laxbutiken innan vi styrde kosan mot Helsingborg igen. Oj vad väldigt väldigt god mat de hade där, givetvis lax då :-)
Nu väntar vi bara på att räkorna ska tina och sen blir det räkfrossa här, Johan har tom gjort egen Aioli :-)
Ha en bra Lördag alla

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du överlevde Ullared:-) Mmm, doftar ju så ljuvligt med dessa lyktor. Här tänder jag min nästan varje dag med vaxet jag har.
    Vi kanske ska träffas på Ullared senare?
    Så kan du guida mig runt och gubbarna kan fika:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Goa goa gumman, tack för din kommentar! Den värmer gott när jag sitter här med ondaste nacken! Jag har ju missat såå mycket ser jag, men det blir inte många minuter åt gången framför datorn...jag får ta det lite i taget!
    Så du har varit till Ullared och slagits, hihi...det är väl knökfullt nu strax innan jul?!
    Åh vad mysigt du haft det, ljusstöpning och kransbindning...inga fel! Fast du verkar ju ha ganska tjockt på jobbet nu så det är väl gött att göra mysgrejer där emellan!
    Jag ska allt prova dom "katterna" bara jag känner mig bättre! Tack för tipset!

    Ha nu en härlig vecka och goaste kramen!

    SvaraRadera