torsdag 5 november 2009

Kvällskonsert :-)


Sitter här i köket efter att ha utfodrat en hel hög människor här med pizza mozzarella (sex stycken). Har musik till bloggen här. Anton o delar av hans band repar på hans rum. De spelar så bra så jag blir glad i hela magen.
Idag har jag jobbat med flytten av Akuten hela långa dagen och ett är då säkert. Jag är ABSOLUT ingen kontorsmänniska. Jag vill ha annat omkring mej om dagarna. Får bara ont i huvudet haha.
Men det kommer iallafall att bli himla bra när det är klart och minsann ska det vara klart o tre veckor....hjälp!!
Inte en barnlek att flytta så stor avdelning och det under pågående verksamhet. Vi får snabbt som attan flytta våra traumarum ett i taget och vara beredda på att det under dessa timmar kan hända vad som helst hm. Tänk om alla kunde sätta sej framför TV o inte röra en fena tills vi säger att det är OK att göra det igen :-) Önskedröm eller hur?
Nått roligt hände idag iallafall. Plötsligt kom alla våra sjukhusclowner ner till oss och hade en konsert i vår hisshall. Det livade upp oss alla :-)
Nu ska jag fortsätta njuta av gitarrspel här hemma
Ha en bra kväll alla

4 kommentarer:

  1. Åhh, vad dålig jag är på att kommentera då.
    Här saknar man gossens gittarspel massor sedan han flyttat. får be båda sönerna ta med sig sina gittarer till jul och spela här:-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Tack för länken, den ligger i mina favoriter nu :-)
    Han är vår lilla sladd, längst av våra tre söner och dotter. Men stackaren blir nog aldrig vuxen i mina ögon. Han är min lilla Tobbesladd.
    Usch va tufft det måste vara att flytta och ändå ha pågående verksamhet!! Ja du det vore ett önsketänkande om patienterna satt stilla och titta på TV tills ni var klara med allt ;-)
    Ha det nu så bra och en riktigt trevlig helg.
    Kramizar//gittan

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det låter med lite underhållning mitt under arbetspasset!!
    Och underhållning till bloggstunden! Kan väl inte bli bättre!
    Trevlig helg!
    Sari

    SvaraRadera
  4. Mmmm, spisen är hur fin och lyxig som helst:-)
    Nu har jag iaf bränt av ugnen här och det luktade inte så gott.
    Kram

    SvaraRadera