onsdag 4 november 2009

Det snöar ute!!


Minsann minsann gör det så. Ja det är ju inga drivor men det är vitt det som singlar ner här i Skåneland.
Ledig och fick fart i morse, när jag plötsligt hittade en blogg som bara handlar om underbara bakverk. Himla onödigt att hitta den ju haha.
På cykeln i en farlig fart för att hämta hem vit choklad-pinjenötter och saffran, för det låg faktiskt inte o skräpade i nått skåp här :-)
Nu har jag precis vinkat av lilla grannen o lilla mamma som fick provsmaka dessa bullar. Så summan av kardemumman så snöar det och "våningen" doftar av saffran denna onsdagseftermiddag.
Kram på er

3 kommentarer:

  1. Åhhhh, saffran!! Kan det vara för tidigt med lussekatter tro?? Jag älskar lussekatter!
    Japp, det snöar här med, det är sååå fint!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Det såg smarrigt ut, jag måste hitta den bloggen jag med!!!
    Snöar här med men det blir inte så mycket av det som tur är. Snön kan vänta till Jul, då vill jag ha den och vitt överallt ute, det är mysigt!
    Ha det så bra. Kramizar//Gittan

    SvaraRadera
  3. Vad skojigt. Förra inläggets rubrik och denna rubrik. Regn.... snö! Ja, tänk att det kommer snö! Storbjörnen här hemma är glad. Han var ute och lekte i snöslasket tills han var alldeles blöt... Mindre kul att ta hand om sedan...
    Mmmmm! Bakelserna ser SÅÅÅ goda ut!!
    Ha det bra!
    Sari

    SvaraRadera