fredag 5 februari 2010

Pendla!!!


Ja ni, det ska jag aldrig göra på daglig basis om jag kan slippa. Har nu i fyra dagar tagit mej mellan Helsingborg o Malmö för att komma till skolan. Oj oj oj vad spännande det var då, i snöstorm menar jag nu :-). Nån av dagarna tillbringade vi nästan fler timmar på stationer/stillastående tåg/ smått körande tåg än på skolbänken. Men fram kom vi, om nått sena ibland. Slutade med att vi var två trötta som tog väldigt tidiga tåg för att försöka komma i tid.
Jätterolig utbildning och massor ja jag säger massor att läsa. Tänk vad bra man egentligen har det annars. Man jobbar och är ganska slut när man kommer hem. Men då är man ledig och kan göra vad man vill. Ja jag menar städa/tvätta/laga mat o annat rogivande. Nu kommer man hem och ve o fasa har man hela väskan full med kunskap som skall stoppas in i huvudet...hm.
Ledig idag o jag hade kanske bestämt att jag skulle vara det idag, men jag har nog inte nerver till att låta böckerna ligga oöppnade hela dagen tror jag :-)
Kram på er

3 kommentarer:

  1. Jisses, det ser riktigt ut som det yr en massa snö. Hmm, vill inte ha en endaste flinga snö till nu. Ja, jag är ju ingen vintermänniska som du vet.
    Fniss, känner du igen husbilen i bloggen?:-)
    Hehe, klart att du gör det då den vimlade in på er gata i somras.
    Kommer till dig om jag behöver gipsas snöggt:-D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Ja ni fick er beskärda del av snön i tis/onsdags. Hoppas du ska slippa mer förseningar nu då.
    Hoppas du får en trevlig helg och kan lägga undan ditt pluggande lite för att njuta av den.
    Kramizar//Gittan

    SvaraRadera
  3. Så skönt det ser ut på bilden, det skulle kunna vara du som står där på perrongen alltså...Njut nu av all fritid som du så fint och träffande beskriver... Alla valmöjligheter som ligger för dina fötter om det ska bli matlagning innan strykningen eller kanske en snabb sväng till tvättstugan medan stekpannan fattar eld med fläskkotletterna, ja spektrat är brett och lysande..
    Sköt om dej, har varit på hård aerobics idag, step som pumpade livet ur en så jag ska med gott samvete stanna i min soffhörna. Med chokladbit. :D

    SvaraRadera