lördag 13 februari 2010

Köpa äppelblomskvistar????

Dyra men fina :-)
Kurs i köket! Hur gott som helst

Ja lika förundrad över det är jag detta året som förra. Tänk va! Lotta betalar 60 kronor för några ynka pinnar, det som jag liksom i förbifarten slet åt mej för några år sedan :-)
Ja nu är väl det oxå det enda jag saknar med mitt stadsliv och då kan jag tänka mej att betala lite.
Storstädning av "våningen" minus tre rum har ägt rum idag ( ja sönerna får ha det hur dom vill dom haha) o nu bakas det pizza här. Men igår ni!! Då fick Lotta kurs i hur man lagar äkta Thai mat. Andreas lilla goa flickvän var min lärare. Vi hade tom receptet på thailändska.
Oj oj vad gott det blev och vi åt så vi storknade allihop.

4 kommentarer:

  1. maten ser riktigt god ut! nä tyvärr vinner vi aldrig på tipset, därav joppes knorrande angående en städare... men d skulle va så skönt bara så ja drömmer lite... mm snart så baxar vi upp soffan för trappen för att kolla hur d blir :) trevlig lördag på er! kramar

    SvaraRadera
  2. Heeij.. joodå, jag tog mej tid å kika.. Men som min Sofie sa.. nuförtiden är låtarna kass..
    å inte vet jag, några schlagers är de inte, men de ska kanske vara så.
    Så roligt att just han gick vidare, då ni känner honom.. det är ju kul.
    Alla jag tippade på gick vidare, fast faktiskt trodde jag nog att spelemännen skulle gått direkt upp..men vi får väl se vad nästa kval har å bjussa på.

    Hoppas ni har det bra idag, denna alla ♥ dag.. här bakas de semlor nu, middag bli kl 17 för hela familjen.. sen en goo semla på de.. mmm så gott.

    Finfina äppelkvistar, nog får man allt betala snällt om man vill ha nåtsånt nu.. sånt kan de allt ta betalit för, som vanligtvis finns i naturen.

    Ha en fin dag goa du..kram på dej. Helén.

    SvaraRadera
  3. Fina vårkvistar, tycker jag! Och var tror du alla snödroppar gömmer sig i parken??? Kan de finnas där under snön? Så här års brukar det ju vara så vackert längs gångarna vid biblioteket :-/
    Kramar Lotta

    SvaraRadera
  4. Hihi, näe jag har noll koll! Julsaker, påskasaker och allt annat i en enda röra!
    Åh vilka fina kvistar, tänk när dom blommar på riktigt ute...mm vad härligt!
    Å mat...gud vad hungrig jag blir...doftar ända hit *ler*

    Kram kram!

    SvaraRadera