torsdag 17 december 2009

Vitt vitt vitt




Nu händer det igen :-) Snön börjar dala medan man är på jobbet ( ja inte såg man det i vår fönsterlösa värld på akuten haha) och jag behövde bara le. Inte börja oroa mej redan kl 17 hur läskigt det skulle bli att behöva köra hem 1,5 mil kl 22 utan bara kunna bli lite vinterglad i magen.
Detta fenomen började ju förra vintern när vi flyttat hit, men hade glömt det :-) Tassade sen hem på orörd snö med flingor i håret.
Nu tror ni att jag gillar vinter va? Njaaaaa inte så mycket, men betydligt bättre med vetskap om att jag icke behöver sätta mej bakom en ratt iallafall.
Idag är jag ledig och ska snart ut på en promenad till lilla mamma och även besöka den bedårande blomsteraffären Krooks Blommor för "ge bort" blomma. Undra om jag oxå får nått? ;-)
Lite bilder av vad som mötte mej när jag kom ut från "gruvan" Går ju även förbi Studenternas Villa som är sagolikt vacker i vinterskrud.
Ha en bra dag alla

2 kommentarer:

  1. Men vad har ni för väder??
    Här är det bara lite vitt puder på backen, men ack så svinkallt ute idag. Man fryser ju arslet av sig;-)
    Jobbar lilla du?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Hbg är så fint nu med all den snö vi fått! Och så mysigt det är att promenera på kvällarna när allt är så vitt och upplyst! Dessutom låter det så mysigt under stövlarna!
    Kram på dig!

    SvaraRadera