söndag 20 december 2009

Liten pause innan jobbet hm



Snart ska man trava iväg igen upp för lilla backen. Resten av familjen är numera Jullediga och det finns bara en arbetande människa kvar i familjen.
Vi hamnade i det konstigaste dilemma på länge igår på Akuten. Plötsligt är en kollega sjuk över jul och ska arbeta 7-14, vi som ska arbeta 14-22 är för många. En av oss behövde byta och då vara ledig Julaftons kväll. Väldigt roligt egentligen o där satt vi alla o njaaaaaa :-)
Man har ju nu i detalj planerat sin lustiga Julafton o bökat runt med släkt o barn. Skulle man nu göra då?
Den som drog "vinstlotten" var då jag haha. Men när jag såg Antons min när jag sa detta så valde jag ju rätt. Visst hörs detta helt sjukt??
Så numera ska man alltså vara ledig på kvällen o äta julmat på rätt dag mm mm :-)
Vi har precis fått julgranen levererad upp till "våningen" (jullyx :-)) o den får vi klä ikväll.
Ni vet, där är det jag o bara jag som bestämmer hur den skall se ut haha.
Bildbevis kommer!
Ha en trevlig fjärde Advent alla

1 kommentar: